Spoločnosť LABAŠ, s.r.o. rešpektuje ochranu vašich údajov

Táto internetová stránka používa technológiu cookies. Bližšie informácie o súboroch cookies nájdete v sekcii webstránky Cookies. Je Vaším právom neudeliť súhlas s používaním súborov cookies alebo ich používanie zablokovať. V takom prípade sa môže stať, že bude pre Vás obmedzená alebo vylúčená úplná funkcionalita niektorých častí prehliadanej webovej stránky.

055/7832 777 | 0902 990 948

Blog

Exteriér a interiér predajne

„Pozitívny dojem u zákazníka je do budúcna prínosom pre predajňu!“

Ako môže exteriér a interiér predajne vytvoriť dobrý prvý dojem u zákazníka?

EXTERIÉR PREDAJNE

Exteriér predajne predstavuje hlavnú formu reklamy, pretože propaguje obchod 7 dni v týždni počas celého roka. V priebehu pár sekúnd dokáže upútať pozornosť okoloidúcich. Dôležité je, aby chodci a vodiči už na prvý pohľad pochopili, o aký typ obchodu sa jedná, a aký druh tovaru obchod ponúka.

Špinavé výklady, logo na ktorom nesvietia všetky písmená, zanedbaná omietka, to všetko sú „detaily“, ktoré zákazníkov odrádzajú od návštevy obchodu. Vstup do predajne musí byť za každých okolností reprezentatívny, k čomu pomáhajú polepy výkladov, 3D logá, vývesné tabule či billboardy, ktoré treba umiestniť tak, aby priťahovali oči okoloidúcich.

INTERIÉR PREDAJNE

Interiér predajne, ktorý púta pozornosť zákazníkov, ich motivuje k ďalším návštevám prevádzky. 

Prvotný úspech predaja je spojený s jednoduchou orientáciou na predajni. Zákazník sa potrebuje rýchlo zorientovať už pri vstupe do predajne. Dôležitú úlohu zohrávajú nápisy, ktoré označujú rôzne oddelenia a usmerňujú zákazníka v predajni. Všetky nápisy musia byť napísané čitateľným fontom, v dostatočnej veľkosti, aby si ich zákazník rýchlo všimol. Ak je navigácia a orientácia v predajni správna, zákazník sa rád pri nákupe zdrží dlhšie a vzniká šanca, že si kúpi aj tovar, ktorý pôvodne neplánoval.

Vystavený tovar priťahuje pozornosť zákazníkov, preto musí byť vždy čerstvý a čistý. Pozornosť treba venovať aj zariadeniam a materiálom, na ktorých je tovar umiestnený. Všetky prvky musia byť usporiadané tak, aby plnili svoju úlohu zaujať, prilákať a motivovať zákazníkov k nákupu. Obchodník môže práve správnym uložením tovaru zvýšiť predaj, znížiť riziká krádeží a zlepšiť orientáciu zákazníkov.

Keď sa obchodník pozrie na svoje regály, mal by si položiť otázky:

  • Sú v ňom najpredávanejšie produkty?
  • Nie sú tam výrobky, ktoré tam nepatria?
  • Má každý produkt svoj priestor?
  • Majú výrobky prinášajúce profit, zodpovedajúce miesto?
  • Sú výrobky umiestnené tak, aby sa zákazník rýchlo zorientoval?

Rady pre usporiadanie tovaru:

  • Tovar je vhodné dopĺňať do maximálnej kapacity regálu. Cieľom je zaplniť viac priestoru a tým získať väčšiu pozornosť zákazníka.
  • Najbližšie ku zákazníkom by mal byť umiestnený tovar s najbližšou expiráciou.
  • Najziskovejšie produkty treba umiestniť do výšky očí.
  • Zákazníkov je vhodné lákať na zdraviu prospešné potraviny ako ovocie a zeleninu, ktoré je vhodné umiestniť na začiatok prevádzky. Naopak pečivo a iný tovar bežnej spotreby, umiestňujte na koniec predajne, ktorú tak zákazník musí prejsť celú a kúpi si aj tovar, ktorý pôvodne neplánoval.
  • Tovar zaujímavý pre deti je vhodné umiestniť do výšky detských očí, resp. k pokladni.
  • Každej značke treba dať taký podiel vystavenia, ktorý zodpovedá jej podielu na trhu.
  • Vhodné je zvýrazniť tie produkty, u ktorých je potrebné podporiť predaj.
  • Včasným objednávaním treba eliminovať vypredané položky.
  • Tovary je potrebné označovať platnými cenovkami.
  • Akciový tovar je potrebné viditeľne označiť a vystaviť na čelách regálov a uličkách alebo pri pokladni.
  • Poškodený tovar, tovar po expirácii alebo nepredajný tovar je potrebné zo sortimentu odstrániť.
  • Regál je potrebné udržiavať v odporúčanom zložení.

Miesto okolo pokladníc je považované za najreprezentatívnejšie miesto

Pokladničná zóna je miestom posledného kontaktu so zákazníkom. V tejto zóne je obvykle umiestňovaný tovar, ktorý zásadným spôsobom neovplyvní výšku hodnoty nákupu zákazníka, ale vizuálne podnieti túžbu, kúpiť si ho. V prípade, že je potrebné zredukovať množstvo krádeží, za pokladnicu sa umiestňujú drahšie produkty, ako napríklad alkohol. Treba myslieť na to, že práve pri pokladnici vznikajú stovky impulzívnych rozhodnutí denne. Tovar v pokladničnej zóne je preto vhodné priebežne obmieňať a spestrovať. Akékoľvek nedostatky na tomto mieste totiž zákazník vníma veľmi intenzívne.

Na záver netreba zabúdať ani na silu osobného kontaktu so zákazníkom. Detaily, ako sú poďakovanie za nákup, úsmev, informácie o novom tovare, podanie letáku atď. motivujú zákazníkov k ďalšej návšteve a zanechávajú v nich pozitívny dojem z nákupu.


Exteriér a interiér predajne

Zoznam článkov

Modernizujeme naše skladové priestory

Modernizujeme naše skladové priestory

Spustili sme prvú etapu modernizácie našich skladových priestorov. Ako našim kolegom pomôžu nové regálové systémy? Dočítate sa v tomto článku.


Deň zdravia 2021

Deň zdravia 2021

V piatok 17.09.2021 sa na našej centrále uskutočnil Deň zdravia s Union zdravotnou poisťovňou.


Atmosféra v predajni

Atmosféra v predajni

Predajňa je najvýznamnejšie miesto, kde je možnosť ovplyvniť nákupné správanie zákazníka. Súčasní zákazníci dnes napríklad dúfajú, že pri svojom nákupe dostanú nápad, čo si kúpiť na obed alebo na večeru. Očakávajú, že ich budú obchodníci inšpirovať a vytvárať nezabudnuteľnú atmosféru.




Exteriér a interiér predajne

Exteriér a interiér predajne

Pozitívny dojem u zákazníka je do budúcna prínosom pre predajňu. Ako môže exteriér a interiér predajne vytvoriť dobrý prvý dojem?


Zálohovanie PET fliaš a plechoviek

Zálohovanie PET fliaš a plechoviek

Bude zálohovanie znamenať koniec stlačeným plastovým fľašiam? Ktoré obchodné prevádzky musia zálohovací systém sprevádzkovať? Aká je výška zálohu? Všetky informácie o zálohovaní sa dočítate v tomto článku.


Zvoľte si sami spôsob doručenia tovaru od nás

Zvoľte si sami spôsob doručenia tovaru od nás

Radi si tovar pred kúpou osobne pozriete a obchytáte? Aj takúto možnosť ponúkame na našej unikátnej vzorkovej predajni. Alebo patríte k typom, ktorí sa chcú na svojho dodávateľa plne spoľahnúť? Tovar vieme doviezť priamo k Vám na predajňu. Pozrite si výhody obidvoch možností, ktoré sme pre Vás zhrnuli v tomto článku.


Rozprávkový Deň detí v ZOO v Košiciach

Rozprávkový Deň detí v ZOO v Košiciach

V nedeľu 27.júna sme oslavovali najkrajší sviatok v roku - Deň detí. Čerešničkou programu bol obľúbený Miro Jaroš. Pozrite si fotky z tejto milej akcie v článku.




E-commerce manažér

E-commerce manažér

Na začiatku všetkého je vždy nápad. Ten náš bol dopraviť zdravé a kvalitné potraviny priamo k Vám domov. Prečítajte si viac v našej pravidelnej rubrike - To sme my.




Poklad jesene – šípky

Poklad jesene – šípky

V období jesene sa príroda sfarbuje do teplých farieb, ktoré sú pre túto sezónu typické. Okrem meniacich sa listov sú to aj jesenné plodiny, ktoré vytvárajú krásnu farebnú symfóniu prírody.


BOO MILK – živé mlieko plné mliečnych kultúr

BOO MILK – živé mlieko plné mliečnych kultúr

Ponuku našej privátnej značky Bio Fresh definujeme ako skupinu bio produktov, pri ktorých sme presvedčení o ich vysokej kvalite. Značka Bio Fresh sa v priebehu posledných dní rozrástla o skvost, na ktorom sme dlho pracovali.


Chutne aj bez glutamanu sodného

Chutne aj bez glutamanu sodného

Správny výber potravín je mimoriadne dôležitý. Trh ponúka množstvo variantov a je len na samotnom spotrebiteľovi, ktorým potravinovým produktom dá vo svojej kuchyni zelenú.


Systém EMA využíva už 100 našich partnerov

Systém EMA využíva už 100 našich partnerov

EMA je univerzálna pokladňa so systémom skladového hospodárstva, ktorý je programovo prepojený so spoločnosťou LABAŠ. Veľmi nás teší záujem o využívanie tohto systému našimi partnermi, ktorých je k dnešnému dňu už 100.



Zdola hore - Zuzana Kissová

Zdola hore - Zuzana Kissová

Jej príbeh v spoločnosti Labaš začal v roku 2016. Čím si prešla, aké úsmevné situácie pri práci zažila a viac z jej súkromia, sa dočítate TU.


Zdola hore - Daniela Trojčáková

Zdola hore - Daniela Trojčáková

Ďalší príbeh z rubriky Zdola hore venujeme našej kolegyni Daniele Trojčákovej, ktorá pre spoločnosť Labaš začala pracovať už v roku 1995.


POMÁHAŤ JE ŠUPA!

POMÁHAŤ JE ŠUPA!

V mesiaci október prebieha na našich predajniach FRESH Plus charitatívna kampaň "POMÁHAŤ JE ŠUPA", ktorej cieľom je pomôcť Nadácii DEDO s financovaním projektu Starostlivé bývanie.


Zdola hore - Tomáš Macák

Zdola hore - Tomáš Macák

Ďalší príbeh o úspechu zamestnanca, ktorý v našej spoločnosti začínal na pozícii zástupcu vedúcej predajne.


Ako sme darovali krv!

Ako sme darovali krv!

V piatok, 24.mája, navštívil priestory našej spoločnosti tím Národnej transfúznej služby (NTS), ktorý uskutočnil pre našich zamestnancov mobilný odber krvi.


Rubrika Zdola hore - Martin Meszerod

Rubrika Zdola hore - Martin Meszerod

Rubrika Zdola hore prináša pravidelné príbehy našich zamestnancov, ktorým sa podarilo prepracovať na vedúce pozície. Pozrite si príbeh človeka, ktorý začínal ako skladník a závozník.



Interný kontrolór

Interný kontrolór

Ako predchádzať chybám a nedostatkom na pracovisku? Niečo o tom vedia aj naši interní kontrológovia.


Zdola hore - Katarína Sotáková

Zdola hore - Katarína Sotáková

Tentokrát sme sa rozhodli vyspovedať našu kolegyňu, Katarínu Sotákovú, ktorá u nás začala pracovať v roku 2003 ako predavačka v predajni vtedajšej siete Bala.


Darovali sme krv

Darovali sme krv

V piatok, 25.10.2019, sa v priestoroch nášho VO Labaš uskutočnil druhý mobilný odber krvi. Prihlásilo sa naň 40 zamestnancov, čo predstavuje oproti prvému ročníku nárast.


Profesia day

Profesia day

Koncom septembra sme sa zúčastnili akcie Profesia days Košice, kde sme predstavili aj naše privátne značky produktov Fresh Healthy Living.



Rubrika Zdola hore - Monika Šimková

Rubrika Zdola hore - Monika Šimková

V našej rubrike „Zdola hore“ pokračujeme v predstavovaní príbehov našich úspešných zamestnancov, ktorí značnú časť svojej profesionálnej kariéry spojili s VO Labaš